Sunday, June 12, 2011

percaya

percaya dikatakan penting bagi sesuatu perhubungan.. namun, adakalnya kita sebagai manusia selalu sia-siakan sifat atau rasa percaya tersebut.. ada dua jenis orang yang suka mensia-siakan rasa percaya tersebut....

Yang pertama:
orang yang tidak pernah memberi rasa percaya terhadap orang lain.. yang mana seseorang tue xpernah timbul rasa percaya dan memberi kepercayaan kepada orang lain samada terhadap pasangan, keluarga mahupon sahabat..
Yang kedua:
orang yang mensia-siakan kepercayaan yang diberi.. jenis orang seperti ini adalah orang yang tak tahu menghargai dan menilai erti percaya.. mereka akan memusnahkan kepercayaan yang diberi dengan melakukan sesuatu yang melanggar batas-batas kepercayaan tersebut.

kepercayaan adalah perlu dalm kehidupan.. hakikatnya kepercayaan harus wujud bagi setiap perhubungan.. bermula dari kepercayaan maka akan bercambah menjadi kasih dan sayang yang lebih utuh dalam sesuatu perhubungan. sifat percaya harus dipupuk sejak titik permulaan bagi sesuatu hubungan untuk menjadikan ia berjaya dengan membentuk rasa menghargai nilai percaya itu..

without trust, no love..

No comments:

Post a Comment